lördag 10 augusti 2013

Min Dag.

Idag har det varit min dag! Vi hade tänkt fara på Power Truck Show till Härmä idag, men vi kom fram till att vi far ändå inte, har så mycket på hälft åt alla håll känns det som... Å iåmed att dagis börjar på måndag behöver Elias få lite nytt i garderoben. Så hade jag köpt en s.k "kabel-kelo" av en i den större staden å jag hade bestämt att hämta den idag. Så spännande att inte veta till vem eller vart man hamnar slog jag in adressen på gps' en å hamna i ett bostadsområde nära sjukhuset, så desto invecklare var det inte! :) Hon hade målat den färdigt vit å nu är den så fint ett vardagsrumsbord uppe på vinden. Sen for jag å gick i alla affärer å som sagt, det mesta fick Elias, men lite till mej själv oxå... ;) Elias hade farit med mobbo å kusin Casper till Härmä, lite spänd var man ju, för han har inte varit själv med dem nå förut! Men det hade gått bra! :) När jag kom hem drack jag en kaffe å sen ut i garaget för att slipa det sista å börja måla! Jag hann t.o.m måla två gånger. Så fick jag sätta mej till färdigt dukat bord med kvällsmat. Så skulle Jonas klippas å vi hade pratat med Elias att han oxå behöver klippas...Vilket vi visste inte skulle bli så lätt å det blev det inte heller... Fast killen stod å kaverade hur vi skulle klippa med maskinen...hmm...det var ett kapitel för sej, vi hade maskinen å så hann vi prova med 3 olika saxar som han själv bestämde...nåväl, killen är klippt med maskin, det är inte bra, men nu får det duga! Man kan säga att han var...totalt förbannad... Sen senare skulle jag försöka igen ta bort lite som fortfarande var längre, då gick det lite enklare...vem vet, det kanske går som på räls nästa gång!? ;) Jag har inte matat en enda gång idag, en blöja har jag bytt på hela dagen, så det var MIN dag! Uppskattades å behövdes! Ikväll har jag bakat en tårta, för ett litet kalas får man ha när man blir 31! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar