måndag 5 augusti 2013

helgen.

Då var det dax för en ny vecka igen imorgon, hoho vad de susar iväg. Ebba & Ella blir ett halvt (! ) år på tisdag, helt otroligt fort har det gått!

Flickorna väntar på att få hämta hem storebror.


På lördagskvällen hämta vi hem Elias. Han hade haft det så roligt! Vi kom lagom till korvgrillningen, sen sko han ännu simma en gång till innan vi for hem. Pojken var så trött, men var valen ända hem, för där väntade ju rutschkanan som var redo för rutschning. Å tröttheten försvann bums å han var vaken lite för länge... Ebba var lite snuvig när vi lade henne för natten, vilket gjorde att hon vaknade några timmar senare å var helt täppt. Så det blev koksalt, näsfrida å vick under fötterna å hon somna å båda sov till 05. Idag har det inte märkts desto mera av nån snuva, men ikväll lite. Men jag lag vick under fötterna igen å det hjälpte nog. Sen har jag burken öppen på golvet så kanske det hjälper lite oxå (mest inbillning kanske)
Elias har varit i simbassängen mest hela dagen, jag å Jonas målade lite hängbräder, tog ut den s (t) nygga husvagnen å städa å torka ur den, för den ska så fint finnas att beskåda i Härmä på Power Truck Show på "Lillbiile".




Vädret var perfekt för torkning idag, så tvättmaskinen har gått varm hela dagen å alla i huset fick krypa i säng med nya rentvättade lakan! Kunde inte hålla mej från en billig tvillingvagn, så den hämta jag hem, tvättade upp den å den blev som ny...nästan iallafall, värdet steg nog lite på den... ;) Vilket hushåll som kommer att få den återstår att se... ;) Här är kvisten full med vagnar, så här hade jag inte tänkt mej den...
Den nya veckan betyder kvällsskifte för den andra, sist han hade det var väl nattningen inte riktigt på topp här...men nu somnar de ju (oftast) *peppar peppar* utan några destovärre problem... Så är det oxå bättre när de tar natt före Elias, så får man göra honom klar till natten utan en massa stress...återstår ju att se hur det blir nudå...
Har ett skåp som snurrar i mitt huvud nu som jag tror jag ska ta å måla...ifall jag skulle få för lite att göra...hmm... ;) Eller kanske Jonas...han frågade ju redan vad jag har på gång som han borde börja med nu när växthuset är färdigt! :) Inget för tillfället, men nästa sommars projekt är redan i mitt huvud! Gonatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar