torsdag 8 augusti 2013

fixa å dona.

Redan efter 6 var det gomåron...men de slumrade till en stund till sen som tur! Elias bara väntade på att moster sko komma för de skulle ju till "lekhuset". Jag var riktigt trött å halvkonstig, å jag visste huset måste städas. Elias for iväg, å Jonas i jobb. Å jag kände mej lite bättre så det var bara att sätta igång! Man kan säga det tar sin tid...jag fejade å fixade å möblerade å dammade å tvättade, så har man ju lite blöjbyte å matning å underhållning å såna grejer därimellan. Fammo kom passligt tills jag bara hade golvet kvar å tog med sej tjejerna i vagnen! Ebba var lite "pito-lisa" för henne å Ella lite reserverad... Jag hämta hem dem lagom tills Elias sko anlända å som tur hade jag hunnit tvätta upp dem å byta till pyjamas å ge välling. För det var en megatrött kille som kom hem...så det blev en massa gråt å "bära me mamma"... Han ville inte ha något att äta utan bara välling. Å han nästan somnade när jag läste godnattsagan. Ebba å Ella var uppe lite längre, å nu har jag då svängt Ebba hundrafemtielva gånger i sängen. Det är onödigt att ens försöka fara ner från vinden, för man hinner bara ut ur sovrummet så är hon på mage igen! Jag har försökt att lägga täcket så tätt intill henne, men hon är smart, tar tag i täcket å drar sej över på magen!

Såå trött...

Å i andra ändan av huset är det såhär...

Ebba-tjejen


Ella-tjejen


Ebba svängde sej oxå i sömnen förra natten ett par gånger. Ella som annars svänger sej direkt hon är på golvet, svänger sej sällan i sängen. Nu sover alla å jag har missat Ernst förståss...men nu ska jag tassa ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar