måndag 5 augusti 2013

inte som planerat.

Att vakna till solsken känns bra, fast jag var uppe alldeles för länge igår... Elias är riktigt upp i varv nu på något sätt, hela tiden gnäller han om att man ska leka med honom, han brukar leka så bra för sej själv, å att konstant leka med honom hinner man ju inte, så det blir till ett enda tjafs känns det som... Nå, denna period är väl övergående oxå... Vi hann nu inte med så mycket innan jobbet kallade för den andra. Flickorna sov bra ute på förmiddagen,  jag började slipa på skåpet en stund. På eftermiddagen bakade jag en drömtårta för vi väntade besök på kvällen, den blev torr, men gästerna var nu inte så fina, så den fick duga! ;)

morgonpromenad...


Elias sov nästan 3 timmar på eftermiddagen, å det behövde han. Dessa sommarkvällar vill man ju inte gå å sova i första taget, så det blir senare kvällar å oftast när flickorna vaknar på morgonen vaknar oxå han.
Bäst att planera dessa kvällsbestyr så det ska löpa någorlunda smidigt...men det blir ju inte alltid som man planerat... Ebba & Ella fick sin välling i sittern, sen fick de vara uppe sålänge jag ställde fram kvällsbiten åt Elias. Han satte sej till bords, jag gick upp med flickorna å han bara ner så hade Ebba svängt sej i sängen. Tror jag vände henne säkert 100 gånger förrän hon somna. Hörde att kylskåpet pipa där nere iåmed att dörren varit öppen för länge... Jag hade varit en bra stund på vinden å konstigt nog satt Elias vid bordet ännu när jag kom ned. Han hade velat ha lördagskorv på sin smörgås,  å korven hade han tagit ur kylskåpet, rivit bort all plast...å ätit lite här å där av korven...hmm... :) nå man får ju vara glad att han inte kom på att skära den iallafall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar