fredag 9 augusti 2013

1...2...3

Dagen börja rätt bra. Vi sov till halv 9. Så sjöng vi åt 31-åringen som fyller idag! Efter morgonmålet for jag å Elias på veckohandling! Man sko tro vi är minst 10 i hushållet med det vi kom hem med... Sen hann vi bara äta så for födelsedagsbarnet i jobb. Elias målade med vattenfärger, jag gjorde storkok å kokade potatis-morot å tjejernas första köttbit! Så nu har vi frysen full med bajskorvar ser det ju ut som...Efter det kom inte jag å Elias alls överens. Joo faktiskt, en liten stund när vi byggde pussel! Men med traktorerna gick det inte alls, jag hade hjulen fel, kultivatorn sku vara uppe när jag körde, lät inte som en grävmaskin när jag grävde, lastade stockarna fel...jaa allt var fel vad jag än gjorde. Till slut gick han upp på sitt rum å lekte själv...kanske bäst det! Efter kvällsmaten å flickornas gröt for vi till parken å gunga å rutscha. När vi kom in igen gjorde killen allt för att jag säkert inte skulle ha humöret uppe ända tills vi poppade popcorn. Då satt vi båda nöjda å åt framför tv'n. Ebba å Ella tar mycket tid å Elias får oftast vänta...det är väl det som straffar sej mest hela tiden nu... Så idag hade jag minsann behövt en påse med tålamod... Men men, ny dag nya möjligheter imorgon! Nu sover alla å jag tänker göra...ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar