måndag 12 augusti 2013

Dagis start.

Äntligen kom dagen då det var dags för dagisstart! -ska vi fara nu, frågade han ända tills vi for iväg. Fammo var med tjejerna sålänge. Så nöjd han var när vi kom dit, hade knappt tid att säga hejdå! Såklart var han ju utan blöja, stor som han är! :) Jag själv hade sovit dåligt å hade svårt att hitta sömn igårkväll, så idag har jag gått runt med en skallebank hela dagen... Sålänge flickorna sov slipade jag lite å skruvade gångjärn som höll på göra mej galen... Kött är nog såå smaskens, båda bara gapar förrän de ens hinner svälja! I dagis hade det gått bra, blöja endast vid vilan. Jonas slutade tidigare idag så Elias åt mellanmål här hemma. Sen packade vi in oss som sillar i bilen å for till den stora staden för att handla upp ett presentkort som Jonas hade fått redan ifjol till 30 års present! Så nu har Elias å faffa en "bliko" på traktorn när de ska ta upp båten, som killen sa!
Vi höll på att bli igenväxt av gräsmattan, så det var att ta itu med den när vi kom hem...jag brukar tycka om att klippa gräs, men nu är den nog inte högt upp på topplistan, kanske för att det finns andra saker som är viktigare eller för att den är så j*vla stor...men nu är den jäveln klippt iallafall!
Elias var trött ikväll, han frågade flera gånger om han får fara å sova.
Vi tog in skåpet som jag hade målat, så får se i dagsljuset imorgon nudå hur det verkligen blev... nej nu är det natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar