fredag 16 augusti 2013

Vad gjorde jag idag.

Idag kan jag säga att jag har inte gjort nåt- men när jag tänker efter, så visst har jag! Det känns som man inte har gjort något när man inte kan säga att man varken städat, bakat o.s.v. Men morgonbestyren är ju fullt upp här, sen när de är färdiga å Elias på dagis å flickorna är ute i vagnen är det ju det vanliga upplockningen. Sen är det ju dax för lunch, sen röjer man upp efter det, och så fortsätter det vidare...så man gör ju i princip något hela tiden tills man sätter sej ned å då oftast bläddrar man i nån tidning- å det e ju faktiskt oxå något! Fredag var namnet, tror det är 2...eller t.o.m 3 ( jag själv då) som tycker det är skönt med lite ledigt. Elias orkade inte ens komma med å handla ikväll, å Ebba & Ella sov i vagnen så jag for för mej själv! Fredagkväll ska man inte handla i den gröna butiken, det visste jag ju, men likväl for jag dit. Så urvalet av vissa saker var lite magert... Men lampan i kylskåpet fick lite sällskap iallafall. När jag kom hem hade mattorna åkt ut (!) en hade bajsat under körsbärsträdet å två sov fortfarande i vagnen! Det blev att koka potatis-morot-broccoli puré åt tjejerna att frysa in. Blev inte så mycket av de stackars några "gambepäärona" som jag fick från byns butik. Bristvara. Så det får bli potatisjakt i veckan. Halv 8 ville Elias å sova, så det kanske var i lite tidigare ändan, men han orkade en stund till iaf... Nu är jag oxå trött, å helgens planer är öppna...skönt så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar