torsdag 15 augusti 2013

Regn.

Skitväder! Hösten må komma, men håll regnet borta tack! Undrar om de alls har kunnat vara ute vid dagis idag... Elias har varit så mycket lugnare nu när han kommit från dagis, så att få leka med kompisarna gör nog gott! Inget gnäll å tjat, utan han har varit på bra humör, tröttare än vanligt, men det är ju förståeligt!  Igårkväll var han redo att fara i säng redan klockan 8... å jag sa att jag kommer å väcker honom imorgon då. Vilket blev att en helt lycklig kille ropade 06 imårse- mammaaa kom å väck mej! Hmm, det var att stiga upp å försöka förklara att det är natt än. Å han somna tillbaka! Ebba vaknade halv 3 i natt å det gick inte bara med tutten å sålänge mjölken värmdes hann hon bli så arg att även Ella vakna. Båda åt å sov vidare tills vi steg upp. De sov inte länge ute idag på förmiddagen, kanske det var p.g.a att det öste ner regn... Efter att de hade ätit lade jag en bulladeg på jäsning. Lagom tills den skulle bakas ut somna de i sina sittrar å vaknade precis när jag hade satt sista bullen i formen! Snacka om timing!  :) Borde egentligen städa idag, men än sålänge är det inte så farligt, så kanske det går en dag till... ;) Ebba å Ella börjar så småningom bli utan kläder...så jag fick klicka hem lite 74:or tror inte vi har ett endaste plagg i 74, blir att söka om det finns nåt från Elias som går... Nu ska jag koka kaffe tills den andra kommer hem så får vi ta en nybakad bulle på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar