torsdag 20 juni 2013

en klump.

Dagen har förlöpt rätt bra. Elias har nudå sommarlov! :) Vad ska vi göra på sommarlovet frågade jag. - kjipp gjäsi, sa han. Så nå stora förväntningar har han inte i allafall! ;)
Man borde väl städa till midsommar oxå, så det började vi på med. Men så fick vi mommo å moffa på besök, när de for hem tog vi tripp, trapp, trull å badade alla. Flickorna var trötta, de hade bara sovit en kort tur ikväll...men vi gjorde allt för att hålla dem vaken. Halv 9 gick det inte mer, matade välling som gick trögt iåmed att de somnade hela toden. Jag bar upp Ella å hon började gråta. Grät å grät å grät...sen somna hon emellan å sen när hon snyftadeså hjärtligt började hon gråta igen...hon sov medsamma hon grät...så hon visste nog knappt vad hon grät åt...mycket grät här...;) jaa hon grät :D
Sen tog jag henne i vår säng å hade henne riktigt nära mej å hon slutade sakta med gråtandet. Så flyttades hon i egen säng. Å jag gick ner å fortsatte dammsuga å skura golv. Ella vaknade en till gång men somnade om!

Blev tipsad om en blogg om en mamma som är i exakt samma situation jag var i när jag blev inlagt på sjukhus! Det gör så oerhört ont att läsa att någon (igen) ska behöva uppleva precis samma sak...jag fick en klump i magen å det var nästan så jag började gråta... INGEN, nej ingen ska behöva uppleva att ligga i en säng å glo...men vad hjälper det fast man inte vill...om man inte har något annat val! Jag önskar henne all styrka jag kan å hoppas hennes tvillingar stannar i magen några veckor till!
Jag har parkerat skurmoppen, svalkar mej lite med något kallt helgen till ära, sen ska jag hänga lite lakan å sen gör jag som katten!







2 kommentarer:

  1. Den bloggen vill jag gärna läsa så om den inte är hemlig kan du gärna sätta upp adressen :)

    SvaraRadera
  2. Oj nej :( Ja hoppas de stannar i magen en tid ännu! Jag skulle åxå vara intresserad av bloggen om det ej är hemligt..

    SvaraRadera