måndag 17 juni 2013

voi snark.

Nu börjar det även kännas hos denna mor med de ätande nätterna den senaste tiden...
Idag känns det som jag sku kunna tänka mej sova precis hela dagen.
Högst på min önskelista nu är att få sova 12 timmar i sträck...
Kvällen gick bra, Ella drack vällingen, Ebba en del, båda var så trötta redan klockan 9 att de somnade, bar upp dem å efter en halvtimme vakna Ebba å hade samma procedur som de andra kvällarna, totalt förbannad! Inget duger utan hon vill helt enkelt bara gråta. Nå till sist somna hon! Dum som man är sitter man ju uppe till över 12 å tittar tv. Halv 2 sko Ebba ha mat! Halv 4 Ella å halv 6 Ebba. I natt ska vi prova ha dem att sova i skillda sängar, egentligen vill jag ha dem i samma för de har ju så mysigt. Men de ligger så uppefter varsinsida, så kanske de tycker att de int slipper å röras tillräckligt...eller vad vet jag, pröva kan man ju iallafall. Jag väckte Elias halv 8, hann ner å göra frukost åt honom, hämta Ebba som hade vaknat, matade henne å Elias for till dagis. Ella vaknade först strax före 9.
Första tiden var det Ebba som bruka vara den coola tjejen, men nu är det nog tvärtom, Ella är helt cool lugn på kvällarna å tittar mest på systerns utbrott!
Tacka vet ja att Jonas har morgonskifte denna vecka, kvällarna löper så mycket smidigare! Har fortfarande mitt loppisbord, går ganska bra, fast jag knappt hinner dit... igår föra jag dit lite mera å summan jag hade där var ganska hög. Pengarna har jag redan bestämt ska gå till en luftvärmepump! :) Igår for jag ut å klippa gräs, Elias ville oxå ut, han lekte så snällt i sandlådan å hade bra ro. Sista dagisveckan för honom å han väntar på sommarlov, frågar hela tiden när han får sommarlov. Sen är det ganska lång paus till mitten av augusti när han börjar igen, samma sak, varannan vecka!
Ikväll får jag besök av gamla arbetskamrater, ska bli kul! Ibland saknar jag den enorma gemenskapen vi hade på mitt gamla jobb, fast man oftast var led det så hade vi egentligen faenens roligt! :) Men man måste ju "vidga sina vyer" så man får pröva på nåt annat oxå...
Hade tänkt baka en paj, å förståss fattas det ju en ingrediens, så tur jag inte hann börja på!
Så jag vilar en stund på soffan istället sålänge flickorna sover ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar