torsdag 20 juni 2013

egen börs å tågbana.

Igår hämta jag Elias från dagis,  han ville inte hem för han var i skogen. Fast sen visade det sej att han hade ett lass i blöjan, för han tyckte han kunde stå i bilen påväg hem (som såklart inte var tillåtet)
Efter maten for vi å handlade, vi var ju inte precis ensamma i butiken. .. Hans far hade ju lovat att han fick ta sin börs med å köpa något, kanske för att han själv skulle få lite lugn å ro hemma...
Killen ville ha en låda med Brio tågbana, den var nedsatt å jag satte några slantar till så det räckte.
En överlycklig kille när vi kom hem över sitt köp! Den andra var däremot inte så nöjd, -flickorna har bara knällt! När jag kom hem blev de hur nöjda som helst! :) Så han tyckte jag behöver vara mera borta så de inte blir så "mamis"!
Passar mej utmärkt! ;)
Som tur är har vi ännu ett ledigt rum på vinden, som vi inte alls har möblerat, så där byggdes den nya tågbanan ihop med alla de gamla bitarna. Så nu behöver jag inte riva den varje gång Elias rum ska städas! Men först hade vi ju provbyggt den i köket! :)



Vi övade att vara på magen. Ebba försöker hela tiden svänga sej på mage, men har ännu inte lyckast!





Så var vi nästan såhär nöjda hela dagen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar