torsdag 27 juni 2013

tvätt men ingen torkdag.

Brukar vara ganska cool när det gäller åska, men på senare tid har jag börjat tycka det är smått obehgligt när det åskar! Speciellt när man är ensam hemma å det åskar på dagen.
En regndag behövdes, tvättkorgen var full å torkställningarna fulla å golvet smutsigt...synd bara att det inte går att hänga ute...
Den andra hade sakt att han inte är så länge igår, jag sku ringa å berätta att tjejerna hade varit så duktiga vid nattandet, men han svarade ju inte. Timmarna går å han ringer inte upp, ibland borde han bli rejält uppläxad med det där att höra av sej... jag brukar säga att händer det något är jag garanterat sista personen som får reda på det, men sån är han! Halv 1 hade han ringt, vilket betyder att jag sover, klockan 03 var han ännu inte hemma, när han inte har förstånd att ringa tänker inte jag oroa mej i onödan heller!
Elias sko inte hem idag ännu, så han får vara en natt till. Inga egentliga sovrutiner här idag p.g.a vädret, de sover lite nu som då å lite här å där...




Ebba håller på somna på golvet å Ella i sittern. Idag pröva jag ha dem att smaka lite banan oxå. Ella äter ju allt hon får :) medan Ebba är mera skeptisk!

På dagens tidning stod det om en väg som far rakt över ett pars gårdsplan. När jag läste det visste jag precis hur gubben ifråga känner sej. För här är exakt lika, vår "gårdsplan" är andras "väg". Tycker det är helt idiotiskt att någon ens ska behöva ta sej över någon annans egendom för att komma till eller från sitt hus! Ibland känns det som att grannen gårgenom ens hus flera gånger per dag... Här finns massa möjligheter, bara det finns vilja! Det skulle även unna andra ifall man inte sko behöva färdas här mellan vårt hus och uthus, dagens stora maskiner som bönderna använder ryms inte här emellan. Jonas konstatera att de som har åkern längst bort har inte möjlighet att fara med svämtunnan dit, för den ryms helt enkelt inte här. Men att sitta å vänta på bättre tider, så händer ju inget. Jag å Elias sko fara skuttandes till byns simplats denna vecka, jag hade aldrig varit dit så jag visste inte riktigt hur man sko gå, bara att man sko gå över ens åker. Så konstatera jag att men vi slipper ju inte dit ifall vi inte går över deras gårdsplan oxå, men det vill jag inte, varför sko man vilja gå över någons gårdsplan?!? Så jag t.o.m sänse ett sms å fråga om man ffaktiskt t ska gå över deras gårdsplan? Jaa blev svaret, å redan det kändes som man klampade in på deras privata mark... Så man hoppas ju få en "egen" gårdsplan så fort som möjligt...

Nu sover flickorna å jag borde städa klart å äta nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar