tisdag 25 juni 2013

rofyllt.

En varm dag minsann. Dagen har löpt riktigt bra! Flickorna är egentligen riktigt snälla nu på dagarna, de är nöjd med att vara i sittern eller på golvet, så har de båda börjat hålla i bitringarna som de sätter i munnen.
Allt gick så bra ikväll, Ebba sov en bra stund i vagnen, Ella var vaken så henne hade jag på ett täcke på gräsmattan å Elias i sandlådan. Han blev förståss arg när vi sko fara in, förståerligt, vem vill vara inne i denna värme när man kan vara ute...
Ella somnade en stund här inne å allt var så lugnt mot igårkväll. ..trodde jag... Ebba blev trött å jag gjorde välling, nepp det sko hon inte ha, bäst att inte ens tvinga henne tänkte jag för jag orkar inte med något skrik ikväll... så jag gjorde mjölk, hon drack, jag tog upp henne, å just då, svängde hon till något helt annat än den snälla Ebba... Det är som hon sko veta att det är kvällens sista mål å att det är dax att sova. 10 minuter före höll hon på somna i sittern, men när man väl får sova går det inte... Jag gick upp med henne, tänkte att färdigt daltat, här sover vi när det är natt å i egen säng, hon grät en halvtimme, jag tittade t.o.m på klockan! Då är det ju gråten som nästan övergår till skrik. Hon lugnade sej när hon fick hålla min hand... jaa var är Ella å Elias nudå under denna halvtimme när man är ensam...tjaa kanske Elias sköter Ella, kanske matar henne... NEJ så är det ju natuligtvis inte. Som tur var hade faffa kommit hit, så han hade läst saga för Elias å hade Ella sålänge jag försökte få Ebba lugn... Ebba somnade, jag hämtade Ella som var vaken men trött. Ikväll ville hon inte heller som mamma ville. Utan hon kände för att oxå gråta...nå hon höll väl "bara" på i 15 minuter... sen somna hon! Så om någon har nåt bra förslag hur man ska slippa detta gråtande varje kväll när det är sängdax, så varsågod å berätta... Egna sängar ska de sova i! Inget daltande av varken dra-i-vagnen eller gå å nöta upp fötterna här inne metoder behövs! För när man är ensam ska man få det att funka med 2... å då finns varken händer eller fötter för att bära på 2. Nu är det dax för mej att ta en dusch å jag hade turen med mej när jag var in via byns "vackra du" å fick en tid redan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar