fredag 28 juni 2013

sports tracker.

Vädret blev till slut igår så pass bra att jag for en sväng med vagnen, men de sov nu inte värst länge..
Den andra kom hem tidigare iåmed att han for till morgonskifte idag. När han kom hem hoppade jag på cykeln å for på en 10 km runda. Har en app i telefonen som jag ser tid, hastighet, förbränning jaa allt vad man ville ha fram om den cykelturen fick man. Helt supertyckte jag! Hade inte cyklat sen ifjol augusti nånting...fast cykeln har nog sett sina bästa dagar, den är t.o.m arvegods, så en ny vore definitivt på tiden. Biltema brukar ju ha relativt billiga å bra cyklar.
Tänkte jag sko pröva samma runda ikväll bara för att se ifall tiden blir bättre!? :)
Ebba & Ella somnade redan vid 9 igår, jag lade båda två i sina sängar å de grät båda en stund innan de somnade...sen sov de bara till halv 3 å då sko de ha mat, men sen sov de till 7 å ännu efter den måltiden till 8. Tycker 8 är en passlig tid att stiga upp...men men det är ju barnen som bestämmer! :)
Idag blir det nog att hämta hem Elias, har nog alldeles för dryft efter honom nu! Han har säkert njutit till max när ingen annan har stulit hans uppmärksamhet!
Morgonhumöret är inte det bästa hos denna kvinna, aldrig varit å kommer säkert aldrig bli. Nåmen iallafall såg jag i kaffeburken igårkväll att det räcker till en panna imårse oxå. Döm om min förvåning när man ska koka den viktigaste koppen på dagen, det räcker inte till en halvskopa heller...hoppas den andra njöt extra mycket över sitt morgonkaffe imårse...

Ella äter riktigt bra potatis utan några problem, Ebba däremot tycker mest om att köra bil så det blir en del klott...

Jahaa, kanske man sko hänga lite tvätt nudå...
En trött Ebba före läggdax...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar