tisdag 17 september 2013

Segt här.

Denna förkylning vi har här i huset håller fortfarande i, vissa bättre å vissa sämre i skick. Elias har ju klagat över hur sjuk i munnen han är nu varje gång han ska äta, å nu ä
ikväll såg man att nåt rött höll på att komma runt munnen...höstblåsor tror jag det är. Igår var Gitta-fammo här på eftermiddagen så Elias fick fara ute när han inte hade nån feber. De for till skogen å på hemvägen hade han somnat i vagnen. Så när de kom hem lag jag en filt på honom å han fick sova en stund där ute. Han som inte sovit ute på över 1 år, dock var det ju ingen lång stund! Eftersom byggnadsarbetarna här har gått i strejk har jag nu i dagarna två målat på det som är halvfärdigt där uppe. Har lite kvar tills imorgon oxå! Funderandet kring Elias födelsedagspresent spikade vi idag. Så den borde anlända ännu denna vecka med någon lastbil antagligen! Oj oj vad han kommer bli glad! :) Efter kvällsmaten å påklädningen med mycket om och men kom vi oss ut till sist ikväll. Idag har det varit riktigt höstväder där ute! Vi fick väcka flickorna idag på dagen å även ikväll fick jag väcka dem så inte dagen skulle bli helt rubbad! Ebba å Ellas vinterhalare har kommit å jag var jättenöjd över dem. Vilken tur att jag tog en storlek större än vad jag hade menat. Ella håller på att gunga i krypläge hela tiden, så få se om hon börjar krypa före hon börjar dra sej fram!? Tanten Gunilla Persson på tv, så bäst att titta vad det är om denna gång nudå! :)

1 kommentar:

  1. Ojj nejj fare höstblåsona iår å??? :S
    Ti e så gulli båne er :))

    SvaraRadera