söndag 15 september 2013

80 år.

Ännu en kort helg bakom oss som har varit riktigt bra trots många sjuklingar här fortfarande. Igår fick vi fira Jonas mommo som blev 80 år! Vi åt god mat å tårta på Uffes i Purmo. Elias hade feber så han var riktigt trött å inte det bästa sällskapet. Men vi hade bestämt före att vi far hem efter vi har ätit. Idag hade han ingen feber från morgonen, han har haft pyjamas-dag hela dagen! Jag var till stan å handlade lite å köpte mål. Har slarvat på mej ett bord igen (mitt sämsta köp enligt den andra) helt okej enligt mej, så det har fått lite färg på sej idag. Hetikka sängen jag skulle ha i garderoben gick inte in, men idag kom jag på att i växthuset blir den ju bra att sitta på. Så pröva vi att tvätta gamla sädes säckar, vilket gick å de tänkte jag fylla med något så får de bli som madrasser! Vår bastu brukar oftast sommartid fungera som förvaringsplats för lite allt möjligt...men ikväll tömde vi ur den å på med bastun! Elias tyckte det var riktigt skönt, fast där ännu inte hade blivit så varmt! Så småningom ska jag ta år 2013's första bastubad,  bättre sent än aldrig! Som bäst är det jag å Ella som är bäst i skick här. De sov inte så bra förra natten, så hoppas på mera sömn i natt. Inkommande vecka blir det lite kalas förberedelser,  för snart har vi en stor 3-åring i huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar