lördag 24 augusti 2013

Helg, Juthbacka

Veckan börjar lida mot sitt slut. Igår hälsade vi på mommo som var ensam hemma å Elias ville hålla henne sällskap, å stannade där över natten. Passade bra iåmed att jag tänkte spendera dagen på Juthbacka marknaden idag, så far i huset fick lite lättare ;) Hade en önskan å det var att hitta ett bord, som jag sökt länge å som tyvärr inte nog finns i detta uthus, som annars innehåller ganska mycket fina å bra-att-ha grejer å lite (massa) skräp. Ett fint skåp stod där å det stod nästan mitt namn på det, men (som tur) hade det strax innan blivit sålt. Å priset var ju inget fyndpris direkt heller. Vi gick vidare å tittade på allt skräp i vissas ögon å guld i andras. Mitt i allt, står där mitt bord å det var till saöu fast det var en massa grejer på det! Det var ju inte direkt heller ett fynd, men ett pris jag skulle kunna tänka mej! Jag hittade även på samma ställe nya knoppar till byrån jag målade, de köpte jag direkt, men bordet tänkte jag fundera på en stund... Vi gick vidare, hittade ett annat bord, fint, men dyrare å det hade behövt lite mer kärlek, så det fick oxå stå kvar! Som alltid när jag ser något maler det på i huvudet hela tiden, ända tills det är mitt. Vilket ibland kan bli en dålig eller bra investering...tänkte att vi går tillbaka till bordet när vi far hem, så syns det ifall det är kvar...annars får jag väl gråta resten av kvällen. ;) Jag köpte en, eller två för jag fick en på köpet, registerskylt till Elias rum, som jag tänkt sätta över en knoppbräda jag ska måla. Två kort som jag ramade in när jag kom hem. Å jaa, bordet fick oxå komma med hem, fick prutat lite, så enligt mej är det ett fynd. Enligt den andra var det j*vla dyrt! Huvudsaken jag är nöjd, tror nog han oxå tyckte det var fint iallafall när det kom på plats! ;) Nu borde jag bara hitta en stol eller pall, å det tror jag finns i uthuset! Nöjd, svettiga satte vi oss i bilen å for hem. Hemma hade det gått bra, som alltid! Flickorna hade sovit ute bra. Så vi matade mellanmål å for till staden å handla mat! När vi kom hem kom oxå Elias hem. En bra dag å nu är barnen i säng å jag ska leta lite grejs i uthuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar