onsdag 8 maj 2013

rensa.

Har varit ute typ hela förmiddagen. Men alltid är det ju nån som är hungrig.
I detta fall var det nu husbonden, som jag tycker oftast jämt är hungrig...
Tog ut en yoghurt å han fick nöja sej med det! :)
Flickorna sover så bra ute i vagnen, så man hinner ju göra något då.
Rensade bort lite ogräs här å där, har fortfarande en stenhög med stenar
jag hade tänkt bära bort men hann inte.
Vi väntar på att en grävmaskin ska komma hit, huvudsaken är dränering
runt uthusen, men jag har även en liten plätt jag behöver få grävd. :)
Jonas föra Elias till dagis idag, så jag får hämta å blir bjuden på
morsdagskaffe, skoj skoj!
En bra natt hade vi även i natt, de åt först 06 å somnade om.
Ingen större rektion på vaccinet hade tjejerna, skönt, ifall det nu inte
ännu kommer...
Imorgon ska Elias till min kusin Lukas å sova över, som han väntar,
å han säger själv att han ska sova där, så få se hur det går! :)
Nå, det går ju alltid att hämta hem honom ifall han ångrar sej!
Katten Blixten eller "Gisten" som Elias säger :) hade sin allra första
fästing idag, huujeedamej, nu kliar det överallt på mej å katten fick
garanterat stanna ute. Vi hade satt nåt medel som sko vara för loppor
å fästingar ifjol, då hade han inga, lade detsamma i år, men tydligen
hjälpte det inte...
Nu får jag sätta mej till dukat bord, för den hungriga har gjort mat,
det tackar jag för!
Njut av det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar