måndag 6 maj 2013

Lagom.

Äntligen lite sådär lagom väder, man blåser ju inte bort iallafall.
Måndag, Elias i dagis, han var nöjd över att få fara dit.
Jonas är ju hemma ännu denna vecka, så jag fick föra Elias
själv till dagis.
När jag kom hem lade jag flickorna i vagnen å for ut å röra på
fläsket en bit.
Håller på att bli en skrotnisse :) köpte just en stor gryta att plantera
i på gården, tycker jag har slarvat in en massa gamla saker den sista tiden.
Å den andra tycker jag är halvt knäpp! :)
Igår hade vi badkväll med alla ungarna, hah låter som vi har massor! ;)
Först storebror som badade så han såg ut som ett russin efteråt, sen
flickorna å de blev så trötta efteråt, så jag tänkte få se om de sover
något på natten när de sov mest hela kvällen.
Men jodå, det gjorde de, 04 ville de ha mat, å sen sov Ebba till 07 så
hon å jag for upp då.
Sen väckte vi de andra en stund senare.
Vi försöker nu sakta men säkert få Elias att bli blöjfri, det är ju inte det
lättaste när han är så otroligt envis. Kommer han på något som han inte
ska så, nejgo å int äntå blir det så.
Men han har nu gått med på att ha småkaliser, så igår hade han en bra
stund, å han säger att han ska säga till när han behövs på pottan.
Men så han olyckan framme, -hjälp mej, ja jar kisa på mej, hjälp mej, hjääälp!
ropa han å rörde sej inte ur fläcken!
Så är vi nu där när han har lärt sej ett fult ord, försökte säga lugnt att
det finns inget sånt ord att det betyder inget. Men killen är nog så smart
att han vet att vi försöker lura honom, så när han sade det igår ignorerade
vi honom. Men imårse vid morgonmålet kom det på nytt å då blev
Jonas ganska arg, så vi ska se nu ifall det kommer nå fler gånger...
Denna vecka, troligtvis fredag far jag å en vän till Ikea på morsvila,
ska bli så kul å så skönt att slippa bort en dag. Så det väntar jag enormt!
Ha en finfin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar