torsdag 20 februari 2014

Uteliggare.

Halleluuja, vi har fått vår nya säng!! Idag när jag lyfte ur de gamla madrasserna tänkte jag att hur i...tillåt mej svära faen har vi kunnat sova i denna? Totalt kaputt, den hade  knappt dugit åt en uteliggare, så inte konstigt man är lite sned här å där! Nu är madrasserna på ekorosk där de passar bäst!!

Ettåringarna blev firade med kalas å presenter. Själva förstod de nog inte så mycket!
Förra veckan var de så gnälliga att man höll på få spunk, inte en minut som man inte hade dem runt benen. Å jag hade mina aningar... Elias var ju på dagis. Denna vecka när han varit hemma har de varit som vanligt igen. Elias har längre ledigt nu iåmed att nästa vecka är det sportlov när han egentligen hade dagisvecka. Å när det är dax för dagis igen om två veckor börjar han på "stora" sidan. Känns väl lite sådär för mamma själv, för nu känns det som om han blir så stor! Men nog blir det bra! Själv väntar han så mycket på att få börja på Trollebo, å det är ju bra! Vi hade ettårskontroll denna vecka, har bara varit en gång med dem själv förut tror jag, har haft turen att alltid få tid när Jonas haft kvällsskifte, så enda negativa med detta jobb är att han inte vet på förhand vilket skifte han har, så att planera något värrigare på förhand går inte alltid! Nåväl, vi kom oss iväg å jag tog dem på löpande band kändes det som. På och avklädning hundrafemtielva gånger! Men de var så lugna å snälla så det gick bra å enkelt när de fortfarande kan sitta i babyskydden. Ella var exakt 10 kg å Ebba var 9, 850 kg. Har alltid varit tvärtom att Ebba varit tyngre! Skillde väl 1 mm på dem längdmässigt. Vaccin fick de å inget speciellt efteråt. Elias gjorde påklart att han inte skuvha nån "pikko", för det fick han ju när han var å hälsade på Ebba å Ella till sjukhuset! Kollade även Elias öron efter öroninflammationen, såg inte riktigt bra ut, ännu iallafall, så vi ska till läkaren å kolla på nytt i mars! När jag berätta för honom att vi måste en gång till å kolla sa han- men mamma vi pitarvju bara me topz te hejm så vare ju bra! Ebba tar nåt steg nusomdå, denna vecka börja hon med att stiga å stå utan att ta hjälp av något. Från ett år får de ju i princip äta allt, har ändå tagit det ganska lugnt med maten. Vanlig mjölk dricker de nu å köttbullar gjorde jag åt dem. Å igår fick de lasagne! Tror vi ska hålla oss från korv, Elias har ätit så mycket korv att han knappt vill ha det mera! :)  Han är mycket intresserad av att titta på kartor å fundera vilken väg vi for när vi åkte dit å dit. Å vem som bor var. Så kom jag att tänka på att jag hade sett en jordglob i uthuset nånstans, å visst hitta vi den å så lycklig han var när vi tog in den. Så snart har han påklart detta med Finland-Esse-Värnum å att man måste ta flyg eller båt om man inte ska vara i Finland! :) Nej om man skulle sova sin skönhetssömn i den nya sängen nudå! ;) Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar