lördag 25 januari 2014

Jävla skit.

Veckan har varit en riktig skit vecka. Inget blev som planerat. Jonas har kört kväll, redan av det får man nästan dåligt samvete när man vet att man knappt räcker till alla... Å Elias är ju som sagt ganska bra på att testa mej när han vet vi är ensamma å det är fullt upp här...så då hittar han ju på allt möjligt oxå. I förrgår när jag skulle duscha var alla schampo flaskor tömda, fanns inte en droppe kvar, även sminkborttagningsmedlet å raklöddret var nästan tomma. Spelade inte nån roll ur vilken tvålflaska i vilket wc man skulle ta, så var de tomma eller fyllda med vatten. Lampor på vinden hade han flyttat runt i olika rum... Såklart passar han på med allt när jag sitter å matar flickorna, för då vet han att jag inte kommer å ser vad han gör. När han är på vinden å det är tyst, ropar man å frågar, -va gö du? -ja bara leker mamma. -va bra, dukti du er! Å så tror man att han bara leker när han gör allt annat bus! Å fast man tycker att man inte har fram något som han kan hitta på nåt med, men ändå kommer han på något. Hans feber gick ganska fort om, vilket va bra. Igår höll jag på städa köket när flickorna plötsligt blev riktigt gnälliga. Ebba började bli hes å fick hosta å bara inom några timmar hade hon 39 grader. Ella var lite bättre å hon hade 37.7. Ebba sov inte bra alls förra natten å imårse hade de båda 38. Jonas hade farit på kurs när vi vakna å sko vara borta hela dagen. Kylskåpet var tomt, men tänkte jag hinner å handla när han kommer hem... Ebba var riktigt trött å var som fastklistrad i min famn, febern steg å ändrade ingenting fast jag gav panadol. Ella däremot har varit riktigt pigg å nöjd precis hela dagen, till all lycka. Elias fick jag skicka med mommo. Jag har suttit med Ebba i famnen hela dagen, förutom när jag matat eller bytt blöjor. Så direkt Jonas kom hem ringde jag jouren. Å då blev jag riktigt förbannad över hen i andra ändan! Inte direkt som hon ville ha dit oss...
Men plötsligt händer det å vi fick komma direkt! Jag hade varken hunnit äta på hela dagen, knappt klätt på mej, så Jonas for med Ebba. Det blev en lång väntan... till slut hörde han av sej. Crp 76, å blodprov å urinprov hade de tagit. Så magkänslan sade medsamma barnavdelningen å så blev det! Lunginflammation trodde jourläkaren...själv har jag lite svårt att tro det iåmed att allt kom i ett hujj...men lär visa sej säkert imorgon. Iåmed att inte panadol hade hjälp pröva de ge burana å flickan hade blivit såå mycket piggare! Hon hade även fått antibiotika. Jonas hade filmat henne bara för att jag sko få se vilken skillnad det var! Nu önskar jag att lilla Ebba fort ska bli frisk å att Ella inte blir sådär sjuk! Har egentligen inte funderat kring detdär med prematurbarn så mycket. De är ju prematurer, iåmed att de var relativt "stora" å inte var så mycket för tidigt födda å inte behövde nån extra vård vid födseln har jag inte tänkt på nåt som kan drabba prematur barn... Sist de blev inlagda på barnavdelningen å jag träffade en läkare vid jouren å hon var så bestämd att när prematurbarn blir sjuka måste man direkt ta det på allvar, så tummen upp för henne- hon skickade inte hem oss!  så efter kanske jag tänkte något, men kanske mest bara att läkaren tog oss på allvar! Finns ju rötägg därute oxå... Nu menar jag ju inte att vi inte tar det på allvar om de blir sjuka!! Utan att om det är så att de drabbas mera av sjukdomar?! Eller om det bara är så att dessa tjejer får?! Nåväl, veckohandla på ABC kan man oxå göra när det krisar. Så det fick det bli denna helg... Nu ska jag försöka sova å hoppas få bättre sömn i natt! Tvillinglivet gör ju så man vet man lever iallafall! :) såå, värt att pröva! ;) Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar