torsdag 30 januari 2014

Det blåser medvind.

Ebba blir lite bättre för varje dag, så skönt att se att det så småningom blir bra. Även Ella börjar bli snor-å-hostfri! Elias är frisk. Så igår på eftermiddagen for han å jag ut, fint väder men mycket kallt! Fick t.o.m bort julbelysningen där ute, bättre sent än aldrig kan man väl säga! Å tack för dessa ljusa dagar, varje gång man tittar ut ser man dessa äckligt smutsiga fönster! Igår hade flickorna bara sovit en timme på dagen å redan efter 6 var de så trötta att de höll på somna. Så vi lag alla 3 i badet så då orkade de en stund till. Flickorna vakna redan vid 8, så jag gick å lade på lampan åt dem å tänkte sedan snooza en stund. Å så hade de somnat om å vi vaknade vid halv 10 när Elias kom tassande! Så alla var utvilade minsann. Tänk att allting blir så lätt å alla på bra humör när de håller på bli friska. Jag å Jonas satt en kväll å funderade när vi drack kaffe om han å jag ens har druckit en kopp kaffe ensamma en endaste gång sen Ebba å Ella kom?! Å nej, vi kunde inte komma på nåt tillfälle som det hade hänt! Så kanske man borde börja komma ihåg varandra nångång oxå... Vi har inte varit så aktiva med att ha nåt annat än pyjamas nu när vi varit sjuka, så igår hade Elias pyjamas ännu vid mellanmålet... på tal om mellanmål är det nog dags för det å Ebbas medicin. Ska se ifall jag å Elias skulle baka en kaka oxå...

1 kommentar:

  1. va skönt att läsa att di hallde på bli skick äntå ganska snabbt.. :) hoppas ni klarar er unda sjukhusvistelser en stånd nu iaf. ;)
    Jaa å visst ere underbart me ljuset på daga :D (å smutsiga fönster ;p )

    SvaraRadera