måndag 15 juli 2013

favorit killen.


Elias är hemma igen, tänk vad dryft man kan få fast det bara var en natt han var borta! Men nu är det liv å rörelse här igen. :)
Förra natten sov Ebba 6 timmar i sträck (!) hade ju varit öyx ifall man själv hade kommit sej i säng i tid, men Varg Veum var för spännande på tv.
Jonas har spikat mest hela tiden idag, så nu är det egentligen bara att sätta taket på å sen börja fundera vad insidan ska fyllas med...

Gammalt taktegel...

Vi har funderat mycket på vad vi ska ha för tak...iåmed att vi spräckt vår budget för längesen med detta bygge bestämde vi oss för att hämta hem dessa gamla taktegel å måla dem sedan svart iåmed att husets å lekstugans tak är svart. Så det blir att bjuda takdonatorn på nån god paj sen när växthuset är klart! ;) Bra med återvinning, å att det finns de som sparar!

Byggare Bob själv.

Ikväll var jag å tog bort mitt loppisbord å nöjd med dollarna jag fick. Sen var jag å handla det vi ska ha med oss i matväg på resan. Köpte även en ny sorts "natt" välling till tjejerna, som egentligen var från 6 månader...så den pröva vi ikväll å de tyckte den var god! Alla barnen sov inom 15 minuter, skönt när det går bra på kvällarna. Jag hade ju kokat batat å broccoli å även det gick hem hos dem idag. Batat är faktiskt ganska gott kom jag fram till själv! Nu är klockan alldeles för mycket igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar