onsdag 5 juni 2013

pottan.

Detta med pottan är inte det enklaste hos oss.
Igår var jag å Elias å lekte på vinden, så började han ställa sej för sak nr.2, för
han sko fara "i kojan", en plats där han alltid kryper under nånstans. Sen frågar han, -får jag kakk?
Nej, var mitt svar, nu far vi på pottan!
Vilket blev till gråt! Jag brydde mej inte å han gick ner, hörde hur Jonas försökte med pottan,
men det blev bara till skrik å gråt.
Jag gick ner, kom på den (dåliga) ideèn om att ifall han bajsar på pottan far vi å köper
en John Deere traktor med skogskran. Oj, så glad han blev, jåå, sa han.
Nåja tänkte jag, det blir som vanligt, det kommer inget i pottan å så gnäller han om traktorn ändå
tills han har fått den. Men nej, inte denna gång. Ett rejält lass i pottan å en enormt nöjd gosse, mor å far! =D
Japp, så enkelt det var, å det tyckte han själv oxå. Så in med alla i bilen för att köpa traktorn!
Han lovade att han ska göra samma sak idag, för han tycker inte alls om när man ska tvätta honom
efter diverse bestyr å nu gick det ju så enkelt!
Så få se idag nu då hur det går!?




Idag är det 4 månaders kontroll för flickorna, rota vaccinet för andra gången, ska bli spännande
att se vad de väger!
Till helgen blir det nog att pröva med välling till natten, tycker det där halv 5 ätandet är lite onödigt när
mor är såå trött...
Huh, samtal från dagis, han bara tänka, nej vad är det nu!? Som tur var det bara en tid om utvecklingssamtal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar