söndag 24 februari 2013

Lördag? Söndag?

Fick fundera en extra gång vad det är för dag idag, men vi kör på söndag!? ;) Igår var Elias vid mommos hela dagen, så här var alldeles tyst. Jag å Jonas var till stan en sväng för veckohandling, å så fyllde vi på lite i tjejernas byrå med några nya klädesplagg. De har hittills haft storlek 50, men nu börjar nog 56 passa, så lite måst de ha växt iallafall! :) De sover bra på natten, men jag väcker nog dem med 3 timmars mellanrum, ibland vaknar de själva. Sen efter att de ätit somnar de oftast med detsamma eller så ligger de å tittar en stund, iåförsej ser de väl inget för jag lägger av lampan direkt, så de ska veta att det är natt! :) Imorgon kommer de från rådgivningen hit, å så borde vi väl börja vara ut en stund så småningom. Elias å Jonas är å kör skoter, så nu passar jag på att vila en stund. Så borde jag sluta med att stoppa något sött i munnen vid varje kaffekopp, tycker magen är större nu än när jag kom från bb, så då går det ju åt fel håll... Så borde vi väl börja fundera på dopet oxå, tänker ha det så fort som möjligt så man får det undan. Elias var nästan 3 månader när vi döpte honom. Gör det lika enkelt som sist å har det vid prästgården, så behöver man inte städa å trängas! ;) En tur fundera vi om man sko ha haft med mat å bara kaffe å tårta, finns ju en massa bra cateringfirmor, men jag vet inte... Bara för att ha lite annorlunda... Fick på posten förra veckan tid för faderskapserkännande, tycker det är lite löjligt att man måste på sådant bara för att man inte är gift.

2 kommentarer:

  1. Jaa ni verkar nog ha jätte snälla flickor! :) Liknar de varann? Funderar om man själv får svårt att skilja på vem e vem,hehe, nä men kanske man nog fort själv som mamma lär känn vem som e vem :) Köper du likadana kläder till dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är nog exemplariska...än sålänge ;) De liknar no varann, men man ser nog att B är lite mindre! Har nog oftast olika kläder, har de samma så har vi iallafall olika färger. Så är det lite enklare att skilja på dem ifall man kommer ihåg vad man lag på vem för kläder! :)

      Radera